15 Ocak 2013 Salı

nazım hikmet..111 yaşında..

Bu bir türkü :-

toprak çanaklarda 

güneşi içenlerin türküsü!

Bu bir örgü :-

alev bir saç örgüsü! 

kıvranıyor;


kanlı, kızıl bir meş’ale gibi yanıyor 

esmer alınlarında 

bakır ayakları çıplak kahramanların!

Ben de gördüm o kahramanları, 

ben de sardım o örgüyü,

ben de onlarla 

güneşe giden

köprüden 

geçtim!

Ben de içtim toprak çanaklarda güneşi. 

Ben de söyledim o türküyü!

Yüreğimiz topraktan aldı hızını;

altın yeleli aslanların ağzını 

yırtarak 

gerindik!

Sıçradık; 

şimşekli rüzgâra bindik!.

Kayalardan 

kayalarla kopan kartallar 

çırpıyor ışıkta yaldızlanan kanatlarını. 

Alev bilekli süvariler kamçılıyor 

şaha kalkan atlarını!

Akın var 

güneşe akın!

Güneşi zaptedeceğiz 

güneşin zaptı yakın!






Nâzım Hikmet Ran





Hiç yorum yok: